Echt relaxtime

3 oktober 2017 - Mariental, Namibië

Ondanks we best al in een luxe-resort zaten, zijn we vandaag toch verder gereden naar Bagatelle in de buurt van Mariëntal, waar we de drie volgende dagen gaan uitrusten van een toch wel vermoeiende maar zalige reis. Het is de eerste keer dat we er enkele dagen rust aanplakken alvorens naar huis te vliegen. We zijn benieuwd daar we niet echt grote zonnekloppers of zwembadhangers zijn.
Wanneer we in Botswana grote afstanden aflegden was het vaak saaie weg of de omgeving was eentonig. Hier in Namibië is dit meestal niet zo. Vandaag hebben we weer een 320 km gebold en het ging zeer vlot ondanks het 300km gravelwegen waren. Je kon makkelijk 80km/u aanhouden. De omgeving blijft ons verbazen. Het landschap veranderd regelmatig want ondanks we in woestijngebied zitten, zijn er heuvelachtige gedeelten. Het eerder savanna-uitziende landschap (lichte gele grassen met hier en daar struiken en bomen) wordt na een tijdje doorkruist met rode zandduinen. Niet van die hoogte als is de Sossusvlei maar weer een aangename verrassing. In de grote open vlaktes zijn hier en daar boerderijen te vinden. Volgens ons met immens veel hectaren grond per boerderij. In Botswana en in het noorden van Namibië lopen de koeien, schapen, geiten en ezels langs en over de weg. Hier is alles omheind en zie je geen dier op de weg. Op de naamborden van de boerderijen, die telkens bij de poorten staan, is het koloniale verleden nog goed zichtbaar. De namen klinken allemaal Nederlands of Duits.
Tegen 3u arriveren we in ons in de lodge en tegengesteld aan wat we verwachten, was het hier een drukte van belang. Vertrekkenden, arriveerden, vakantieherinneringenshoppenden, een kiekenskot. Gelukkig was onze chalet op het einde gelegen en dus zeer rustig. Hier kunnen we het wel een 3-tal dagen keren. Een aangename verrassing was de setting van de tafels voor het avondeten. Allemaal gezellig rond de vuurput en uiteraard de braai! Ok, toch die gezelligheid en rust.