Kudu, springbok, oryx ...

6 september 2017 - Windhoek, Namibië

... Neen, neen, deze zijn we nog niet tegenkomen. Toch niet levend maar lagen daarjuist allemaal bij ons, naast zebra en krokodil, op ons bord in Joe's beerhouse. The place to be in Windhoek om gezellig tussen de andere toeristen en misschien wat locals, te dineren. Best wel een leuke start van onze vakantie.

Ah ja, de reis naar hier is redelijk vlot verlopen. In Luik was het even wat warrig en zijn we verschillende keren van perron moeten wisselen. Gelukkig waren de ma en pa er nog bij om mee te sleuren. De treinreis naar Frankfurt Airport was een aangenane relaxte rit en vanaf het moment we daar waren was het wachten, en nog eens wachten. Maar het ging wel, we hebben ons voornamelijk bezig gehouden met mensen kijken en daar passeert nogal wat. De vlucht kort samengevat was lang, benauwd, weinig plaats, slecht slapen, eten viel wel mee, ontbijt was wat anders, ... Maar je moet er wat voor over hebben om aan de andere kant van de evenaar te geraken.

Na de verplichte vingerafdrukken en foto's bij de douane, dat behoorlijk wat tijd in beslag heeft genomen, werden we naar onze eerste b&b gebracht, klein Windhoek Guesthouse, waar we werden opgewacht door Elize van Explore Namibië, die mee onze reis hebben voorbereid. Ah ja, Op de weg naar hier toch ook ons eerste wildlife gezien, Hartebeesten, wrattenzwijn, bavianen en giraffen.

Na een zeer uitgebreide toelichting van Elize was het toch even tijd om wat bij te slapen. Het was nodig, ook omdat we om twee uur werden opgepikt om de auto te gaan halen. Na het papierwerk, werd de auto en voornamelijk het opzetten van de tent tot in de puntjes uitgelegd. Kreeg het toch even benauwd bij het zien van onze villa voor de volgende weken. ;-) ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen.

Vervolgens zijn we de stad ingereden om boodschappen te doen. Gelukkig hebben we van Edies en Anja de gps kunnen lenen en is mijn ventje zo geduldig genoeg geweest om de kaarten erop te kunnen downloaden want het is toch niet zo vanzelfsprekend in deze stad rond te rijden en dan ook nog links. De ruitenwisser heeft ook al enkele keren opgestaan in plaats van de richtingaanwijzer. Volgend probleem was parking vinden. Niet zo vanzelfsprekend als je nog geen cash geld hebt en langs de wegen staan enkel parkeermeters. Na een tijdje toch een plekje gevonden maar dan kwam het volgend probleem, namelijk een winkelkarretje vast krijgen zonder munten te hebben of een jeton van Klara's hofke. Een zeer vriendelijke dame heeft ons uit de nood geholpen waardoor onze voorraad voldoende is voor de volgende dagen puur natuur.

1. Carine:
    7 september 2017
    Succes met jullie "villa"! :-)
  2. Vanhoof:
    7 september 2017
    Ferm om het zo te kunnen volgen grtjs ma en pa
  3. Nadine:
    7 september 2017
    Veel plezier van elkaar, de natuur, de avonturen, de villa, ... Ben benieuwd naar het volgende verslag :-)!
  4. Adriaensen Inge:
    7 september 2017
    Super! Geniet er maar van daar! En als je zo nog eens een giraf tegenkomt of een olifant...
    Venne♥️giraf
    Viebe♥️olifant
    Ze zullen jullie weer eeuwig dankbaar zijn
  5. Adriaensen Inge:
    7 september 2017
    Ik bedoelde dus... Maak een foto van de beestjes he, maar de blog beelden het icoontje van de kodak niet af
    Veel plezier nog daar!
  6. Annelies Caers:
    7 september 2017
    Wel leuk die gratis reclame voor Clara's hofke! We hebben nog steeds jetons liggen na 4 jaar...
    Geniet er nog van!