On the road!

7 september 2017 - Sesriem, Namibië

Vandaag vertrekken we ermee ... Eerst nog wel even organiseren. We hebben dan wel een grote auto maar moeten ook veel meenemen. Dus even kijken waar we alles moeten steken (en is ondertussen ook al vaak verhuisd) zodat we efficient kunnen reizen en kamperen (mooie theorie, werkelijkheid is wat anders ;-) ).

Vandaag rijden we van Windhoek naar Sesriem (320 km - 5.30u rijden). Één van de langere ritten in het programma. Je zou zeggen 320 km autostrade is toch zo afgebold maar hier dus niet want 80 tot 90 % van de wegen in Namibië zijn gravel of zandwegen en de ene ligt er al beter bij dan de andere. Neen, zo mag ik het eigenlijk niet zeggen. De ene ligt er al slechter bij als de andere. Maar eigenlijk moet je voor niets racen want de landschappen zijn prachtig. Zandvlaktes, berglandschap, savanna, ... Je komt ze allemaal tegen op deze rit. Beestjes is wat minder maar dat gaat later tijdens onze vakantie wel ingehaald worden.

Vlak voor Sesriem spotten we wel onze eerste Oryx. Het symbool van Namibië. Toch maar wat extra foto's nemen wat het moet eens de eerste en de laatste zijn die we tegengekomen ... Neen, toch niet ... Een half uurtje later op de camping staat er eentje op een tiental meters van onze kampplek. Oryxen zijn absoluut geen rariteit in Sesriem.

Dus we zijn ondertussen aangekomen op de camping en het uitpakken kan beginnen (merktten al dadelijk dat de organisatie er toch nog niet zo goed inzat). Toch wel een jobke om onze villa slaapklaar te maken, een dineetje op tafel te zetten, ... Maar dat we zo vergeten als je even rond je keek en genoot van de natuur maar ook de drukte van het aankomen en vertrekken van de andere kampeerders. De ene in 4*4 zoals wij, de andere in wat wij noemen beestenwagens (omgebouwde oude vrachtwagens  die nu dienst doen als bus).

Van het moment de zon ondergaat, wordt het zeer snel pikdonker en heb je snel het gevoel dat het slaaptijd is ... Dus kruipen we erin om 9u ... Ja, 9u.

Wildlife: springbokken, bavianen, oryxes

Camping: Sesriem Campsite > mooie camping, sanitair wat afgeleefd en 's morgens vroeg al zeer vroeg actie owv de zonsopgang in de Sossusvlei.

Inkom nationaal park : 80N$ pp/dag + 10 N$ per auto ook te betalen als je op de camping blijft.

Diner: braai (=bbq)

1. Marianne Thys:
    15 september 2017
    Hoi, ik heb ooit ook al eens in zo'n tent op een dak geslapen. Heel tof, behalve als je om 4u 's nachts naar het toilet moet en je je schoenen niet meer vindt 😉