Een dag van contrasten

22 september 2019 - Puerto Iguazú, Argentinië

We laten de drukke miljoenenstad achter ons (hoewel op een zondagochtend is het er zeer stil, in tegenstelling tot zaterdagnacht) en vliegen we richting het noorden naar Iguazú, op de grens met Brazilië. Een twee uur vliegen. Maar wat een wereld van verschil! Wat een contrasten. Van gehaaste en gestresseerde taxichauffeurs naar een megarelaxte, rustig kletsende chauffeur, van volgepropte 6 of meerbaans wegen omringd door hoge gebouwen met zeer veel hekwerken naar een tweevaksweg recht door het nationaal park, omringd met enkel groen. Voorlopig blijven de tapirs en neusberen nog goed verstopt in het dichte groen. Hopelijk kunnen we de volgende dagen hier en daar toch eentje spotten. Van een B&B gewrongen tussen andere betonnen gebouwen en met verschillende sloten naar een suite midden in het regenwoud. Van grijze beton naar prachtige natuurkleuren! Heerlijk. Onze reis door Argentinië is echt begonnen!
Eerst nemen we toch wat de tijd om bij te slapen. De lange vlucht naar Argentinië en de drukke dagen in Buenos Aires hebben er ingehakt en het is zondag voor iets.
Maar morgen vliegen we er weer in. Gastón, de contactpersoon hier in Iguazú, is het programma van de volgende dagen al wat komen toelichten en dat ziet er niet slecht uit. Het zullen weer goed gevulde dagen worden met het bewonderen van een natuurwonder!

1. Annelies Caers:
    23 september 2019
    Hoi hoi, mooie verhalen. Ik heb ook een verhaal aangekregen van vorig jaar 14 oktober... Misschien ligt het wel aan de website... Annelies
  2. Anja:
    24 september 2019
    We zijn nog een aantal reisverslagen tegen gekomen van vorig jaar, die nog niet gepubliceerd waren, dus bij deze hebben we die ook maar effe gepubliceerd. Ook 15/10 en 16/10 zijn "nieuwe" verslagen, maar van deze is geen mail rond gestuurd.
  3. Leen:
    23 september 2019
    Aanrader : een helikoptervlucht boven de watervallen. Gaan jullie ook naar de Pantenal?
  4. Anja:
    24 september 2019
    We hebben het bij een wandeling en een treinritje gehouden. Wegens de droogte was er ook maar een beperkt aantal boten dat vaarden. De Pantenal staat niet op ons reisschema...