effe een andere tent

21 september 2017 - Kongola, Namibië

Divundu is naast zijn park ook gekend voor de Poppa Falls, de plaatselijke watervallen. Gisteren was het ons niet gelukt om er te passeren dus stoppen we er vandaag. De zoektocht naar de ingang heeft langer geduurd dan het bezoek zelf. Is niet echt een hoogvlieger en nu in het droogseizoen nog minder. Wisten we maar wilden toch eens gaan piepen.
Juist na het binnenrijden van de Caprivistrook (een vreemd uitsteeksel van Namibië), viel ons oog op een park waar we niets over gelezen hadden. Het zou nog een gedeelte zijn van het Mahango park dat we gisteren bezochten. Ok, toch maar eens even piepen. Des te dieper we in het park reden, des te vaker werden we verrast door dieren die we nog niet gezien hadden: waterbuffels (hadden we gisteren maar van heel ver gezien), Vervet Apen, Sabelantilopen, Waterbokken, kariboes, ... En verschillende watervogels. Ondanks de trage start in het begin van het park toch nog een mooie beestenboel.
Iets na de middag was het tijd om de saaie 240 km lange weg door de Caprivistrook af te bollen. Bijna een kaarsrechte asfaltweg, je mag grote delen maar 80km/u rijden om wille van de olifanten die zouden kunnen passeren en hier en daar een klein, zeer arm dorpje. In de dorpjes waren de mensen precies niet opgezet met onze doortocht want verschillende malen kregen we een middelvinger of wegwerpgebaar en kinderen gooiden bij tijd en stond met steentjes. Waren content om in Kongola aan te komen. Daar wachtte vandaag weer een aangename verrassing op ons. We slapen in een tent maar een maatje groter dan onze villa en op palen boven het water. Hoeveel beter kan je hier van genieten dan met een pintje op het terras met de rivier de Kwando die voor en onder ons stroomde en de ondergaande zon.

Wildlife: nieuwigheden zie het verslag

Camping: camp Kwango in een Tented Lodge. Grote camping maar wel zeer mooi. Zeer mooie ligging. De lodge zelf was ook meer dan in orde.

Diner: diner in de Lodge met afsluiter een stukje van de verjaardagstaart van een Zwitserse man. Met zang binnengebracht door enkele meiden. Zeer leuk.