John Waine

15 oktober 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Rustig ontwaken want het is zondag en mits we een aanpassing in onze route hebben gedaan, kunnen we er een echt zondagsritje van maken. We rijden niet door naar Farmington in New Mexico maar nemen de korte route naar Bluff in Utah. Eerste stop is toch nog het Visitor Center, ondanks we uit het park rijden, want we hebben onze stempel nog niet. We trachten in elk park een stempel te bemachtigen voor ons paspoort en een reisboekje dat ik Jan ooit cadeau heb gegeven. Een hobby als een ander. Vandaag zijn het verkiezingen in België en daar er enkele familieleden opkomen, toch even naar de resultaten polsen. Ze doen het niet slecht voor een groentje en een grijze wolf in de politiek. Mits we het wat rustiger aan kunnen doen, passeren we ook nog even langs de wasserij (wat een afzetters: 4,50$ om een wasmachine te kunnen draaien, in Las Vegas betaalden we 1,25$) en natuurlijk nog langs de Walmart. De volgende dagen zitten we weer in redelijk afgelegen gebied. Kasten terug gevuld met propere was en voedsel kunnen we richting Bluff vertrekken met een kleine omweg. Daar we niet naar Farmington gaan, gaan we dus niet naar de staat New Mexico en die willen we toch afvinken op ons lijstje dus rijden we door naar het "Four Corners"-monument. Dit is de enige plek in Amerika waar vier staten grenzen aan elkaar: Utah, Arizona, Colorado en New Mexico. Vroeger was het blijkbaar een klein plaatje op de grond, ondertussen is het een heel monument geworden rond dat plaatje. Het monument ligt in een Indianen Reservaat en tot mijn spijt moet ik zeggen dat je dan voor alles driedubbel moet betalen. Dus onze annual pass is niet van toepassing en we moeten $5 pp betalen. Hilarisch maar we hebben het betaald en zijn toch een minuut of tien in New Mexico geweest. We wandelen nog voorbij de kraampjes met "handmade"-rommel (handgemaakt maar toch van de groothandel) en zijn weer weg. Dat was dan ook tegelijkertijd het hoogtepunt van onze dag want van het monument reden we over een niet zo'n saaie weg naar Bluff. Een klein dorpje met een fort, een historisch park, wat restaurantjes maar eens zo belangrijk een RV-park met een warme douche want het was nodig na enkele dagen zonder douche.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade