Met een omweg

25 augustus 2018 - Mol, België

Bijna een jaar geleden hebben we, tijdens een gezellig kampvuurtje in een natuurpark in Botswana, de beslissing genomen om de volgende jaren optimaal gebruik te maken van onze reispas en dus de Europese bestemmingen te bewaren voor "onzen ouwen dag". Op onze Bucket List werden Oostenrijk, Portugal, ... vervangen door Sri Lanka, Nieuw Zeeland, Zuid-West Amerika, Argentinië, ... maar als eerst Sri Lanka. Ik heb reeds enkele landen van Azië bezocht en ben er helemaal aan verkocht maar voor Jan is het nog onbekend terrein. Eind oktober 2017 gaan we naar de Verre Reizen beurs in Den Haag om daar contact op te nemen met reisorganisaties die Sri Lanka aanbieden. Neen, niet de grote reisorganisaties maar de kleintjes. Keuze genoeg. Sri Lanka is hot. Na verschillende gesprekken, verschillende voorstellen, ziet het er goed uit en kiezen een organisatie uit maar vanaf toen ging het bergafwaarts. "Reizen op maat" had voor ons blijkbaar een andere betekenis dan voor de reisorganisatie. De samenwerking verliep van geen meter, ... zelfs met het resultaat dat we Sri Lanka voor dit jaar als reisdoel hebben geschrapt en het Zuid-West Amerika (Los Angeles, San Francisco en een groot deel van de natuurparken in de buurt (Yosemite, Death vally, Bryce Canyon, Zion, Grand Canyon, ...) wordt. Ligt wat in de zelfde lijn ... neen, neen, iets totaal anders en deze keer maken we onze reis zelf op maat. Vanaf 20/09 zijn we weg en kijken er naar uit om wat lezers in ons kielzog te hebben. Tot binnen een kleine maand.

1. Leen:
    Ik kijk er naar uit!
  2. Marianne Thys:
    25 augustus 2018
    Ik volg jullie heel graag!
    Marthe en ik trekken in december naar Sri Lanka 😉.
  3. An:
    25 augustus 2018
    Ja, lap dan kunnen we weer jaloers worden. Staat ook al lang op ons lijstje. Het aftellen kan beginnen ... Amazing, everything is great in Trump-country!
  4. Vanhoof:
    25 augustus 2018
    Geniet ervan en heeel veel reis plezier !!!!
  5. Arlette:
    26 augustus 2018
    Awel chapeau voor jullie! Ben ergens een ietske beetje jaloers op jullie reizen maar ik geniet wel mee via jullie blog. Wees voorzichtig en wie weet tot binnenkort ergens op Belgisch grondgebied 😉