Stilletjes tikt de regen op het vensterraam ...

6 oktober 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Ja, we worden vanmorgen wakker met een iets minder aangenaam geluid, namelijk regen. Dat hadden we niet besteld. Één voordeel: we kunnen ons nog ne keer omdraaien en wat verder slapen. Door de regen en voorspeld onweer vallen langere wandelingen in het water en gaan we vandaag voor de kortere wandelingen. Één van de langere wandelingen is Angel's landing. OVeral lees je wat een prachtige wandeling het is, maar heeft ook een slechte reputatie daar hij zeer gevaarlijk is. We hadden hem graag gedaan maar we gaan geen onnodige risico's nemen. In Zion National Park mag je niet met de auto of camper in, dus ons bakske krijgt vandaag een dag rust. Eerst nemen we de Sringdale shuttle tot aan de inkom/visitor center en daar stappen we over op de Zion shuttle. Ondanks het slechte weer is het toch aanschuiven maar het gaat zeer vlot. De bussen rijden om de tien minuten de canyon in. In de bus zien we heel weinig van de omgeving want de ramen zijn volledig aangewasemd. Bummer. Maar we krijgen wel zeer leuke info mee. De rit van 40minuten de canyon in, is dan ook zo voorbij. We stappen op de laatste stop (Temple of Sinawa, prachtige namen)  uit en starten daar met onze eerste wandeling, de River Side Walk. Zeer makkelijke wandeling, dus veel volk. De wandeling leidt tot het beginpunt van nog een iconische wandeling "THe Narrows", maar tijdens de wandeling ga je een groot deel door het water en dat zien we vandaag helemaal niet zitten bij een temperatuur van 15gr. Ja, 15 tot 20 graden kouder dan gisteren. We wandelen wel langs het onverharde wandelpad langs het water terug, daar is het wat rustiger dan op het verharde pad. Liefst zouden we volledig terug wandelen maar dat wordt niet aangeraden, dus doen we de combinatie van de shuttle en zelf wandelen. De delen dat we wandelen zijn we vaak alleen of komen we hier en daar een enkeling tegen. Het doet weer deugd om te voet op pad te zijn. Spijtig van de regen, deze blijft soms met momenten in veelvoud uit de hemel te vallen maar dan hebben we onze regenjas toch voor iets ingepakt. Uiteindelijk klimmen we nog naar de Weeping Rock en de Emerald Pools en volgen we de Grotto Trail en de nieuw aangelegd Pa'rus Trail (onverwacht mooi daar deze in het begin van de canyon ligt en we er niet zo veel verwacht hadden) langs de Virgin River en komen we toch op een 16,5km uit. Niet slecht. Op het laatste stuk komen we ook nog Mule Deers tegen. Ik heb een hele dag gedacht dat ze het over ezels hadden maar het zijn herten met oren zoals ezels. Een mens kan zich vergissen. Tegen vijf uur zijn we terug op de camping en de tas soep in de mobilhome was meer dan welkom want de kou begon toch in ons lichaam te kruipen. Bij het vertrek van de trip met de mobilhome had ik nooit verwacht dat we de chauffage moesten aandoen in de mobilhome maar dat was vandaag meer dan noodzakelijk en als we het weerbericht moeten volgen gaat dat de volgende dagen nog meer toepassing zijn. Bbbrrr. Morgen vertrekken we richting Bryce Canyon, een kortere trip dus is Jan nog enkele wandelingen aan het opzoeken om dubbel en dik te genieten van dit prachtige landschap.