Beachcruisen

22 september 2018 - Venice Beach, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Tijd om onze spieren nog eens wakker te maken, na 14u stil zitten op het vliegtuig en enkele uren slenteren in de shopping mall. Op de planning staat een dagje cruisen langs de stranden van Santa Monica en Venice, met een beachcruiser, is gelijk aan een veredelde fiets met een iets meer relaxe zithouding. Mmhh, voor efkes is dat meer relax. Op de dijk van Venice Beach is het al van 's morgens ambiance. Van iets of wat normale tot de meest vreemde typekes trachten je aandacht te trekken met muziek, dans, schilderijen, henna, ... Maar voornamelijk door zichzelf te zijn. Er lopen er daar heel wat rond die of in hogere sferen zijn of vol van zich zelf zijn. Zeker op Muscle Beach waar een openlucht fitness is en de spierballen serieus rollen. Arnold Schwarzenegger trainde hier ook in zijn beginjaren en dat zijn ze precies niet vergeten aan de souvernirshops te zien. Je kan hier zonder moeite je dag vol krijgen met mensen kijken. Toch huren we een beachcruiser en rijden we na een ongelooflijk slecht ontbijt, richting Santa Monica. Zalig fietsen over een verhard pad dat langs de rand van het strand slingert. Ter hoogte van de Santa Monica Pier leggen we onze fietsen even op slot om een blik te werpen op al de activiteiten op de Pier. Ook hier weer straatartiesten, van een goochelaar, een drummer, een rappende opa tot een zingende Trump (zelfs in het Spaans)... Het was er koppenlopen om dit alles te kunnen zien. Echt zien en gezien worden. We rijden nog even verder op het fietspad naar het volgende dorpje maar daar was het vrij doods. ( de parkeerplaatsen lagen nogal ver van het strand, dus moeten de strandgangers iets te ver sleuren met hun strandspullen en dat is net iets te veel gevraagd). Op onze terugtocht passeren we nog een skatepark waar we een gastje van 4 à 5 jaar bezig zagen die volgens ons met een skatebord is geboren. Nie normaal. Aan de overzijde van het skatepark waren ze precies aan het voorbereiden voor Tomorrowland. Vreemd, maar supergelukkig volk. Lunch in Cow's End, een aanrader en vervolgens nog wat verder fietsen langs de haven. Dat was voor het grootste deel niet echt de moeite. In de namiddag leveren we de fietsen terug in om dat nog wat verder te slenteren over de dijk (dat niet echt een dijk is). Eens terug bij de Airbnb krijgen we een uitnodiging om Cynthia te vergezellen met haar vriendinnen voor een filmavond. Ok, leuk maar wat gaan die er in op. De film was een remake van 1954 van "A Star is born", met Judy Garland en James Mason, een film van 3h lang! Elk detail werd besproken, groot scherm en het geluid loeihard, maar ik ben al snel in slaap gevallen. Geweldige jetlag!

1. Adriaensen Inge:
    25 september 2018
    👍👍 genieten maar!
  2. Nancy:
    25 september 2018
    Het amuzement, en blijven fietsen he🤣
  3. Caers Yvo:
    29 september 2018
    Hier in Millegem zetten ze alla dagen de poort open in derre pyjama,toch niks vreemd.