Grote huisjes in de heuvels.

23 september 2018 - Oceano, California, Verenigde Staten

Neen, vandaag geen niet-te-eten ontbijt maar lekkere fluffy pancakes! Goh, wat een verschil met gisteren. This is the way to start your day! Via Hollywood Boulevard met zijn sterren van beroemdheden op de stoep rijden we richting Mulholland Drive, een weg door de heuvels van LA waar de rijke en misschien ook bekende een stulpje hebben. Beverly Hills, Hollywood, Belair slaan we over want we moeten nog wel wat kilometers doen. Hollywood Boulevard, wat een tegenvaller. Je ziet heel veel sterren op de grond maar voor de rest is er niets te zien als nog één of twee theaters waar wat toeristen rondlopen. Neen, niet zo glamoureus als in de films. Niet dat we dat verwacht hadden. Mulholland Drive, de plek waar mensen heel veel geld betalen voor de locatie. Op sommige plekken staan de huizen (sorry, kasten van villa's) bijna op elkaar. In België willen we ruimte, maar dat is hier niet belangrijk. Hier is het de buurt waarin je woont dat belangrijk is (en de auto die voor de deur staat). Op één van de uitkijkpunten staat ook een jonge gast (met een hip woord, een influenser) foto's van zichzelf en zijn rijkdom te trekken. ok, nen sjieke bak, nen BMW i8, een schoon broekske, een roos truitje en hoogstwaarschijnlijk nog heel wat bling-bling hier en daar ... Niet te doen. We verlaten de heuvels om via Malibu, ook hier weer heel veel gestoef, met kasten van villa's en sjieke bakken op de hipste locatie, terug naar de echte wereld te rijden. In dit geval de wereld van bloemkolen, tomaten, aardbeien, .... Kilometers lang staan velden vol groenten. Dit is de plek waar het grootste deel van de groenten voor gans de wereld worden gekweekt. Voornamelijk Mexicaanse arbeiders zie je zwoegen in de velden. Niet enkel de velden zijn hier immens groot maar ook het outlet-shoppingcenter. Je moet de auto nemen om van het ene deel naar het andere te geraken. We kenden de uitdrukking "the bigger, the better" en die is hier absoluut van toepassing. Na deze tussenstop rijden we deels via de I1, deels via de I101, verder richting Oceano, onze eerste tussenstop richting San Fransisco. Onderweg krijgen we al een leuk voorsmaakje van de prachtige weg die we de volgende dagen afrijden. Een weg door de heuvels, maar voornamelijk langs de kust. Bij de Airbnb kregen we dit keer geen warm welkom zoals de voorbije dagen, maar een briefje, een cijferslot en een camera. Neen, niet wat we gewoon zijn en wat we appreciëren. Gelukkig was het Mexicaans restaurant wat ze aanbevolen wel een voltreffer. Jammie!