Van Venetië, langs Parijs naar New York (juist niet Luxor) in één Strip.

4 oktober 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Daar het echte leven in Vegas pas start van het monent het donker wordt, kunnen we we eerst de noodzakelijke huishoudelijke taakjes op ons gemak doen. Iets na de middag gaan we nog eens een poging wagen om wat koopjes op de kop te kunnen tikken in één van de outletparadijzen. In dit keer met succes. Vijf uur hebben we er over gedaan. Zou ik bij Jan in België nooit klaar krijgen, hier geen probleem. We gaan niet enkel shoppen voor mijn kleerkast maar Jan vult de zijne ook zonder problemen.. Één van de onderhoudsmannen had ons de tip gegeven om in het casino Boulder Station, hier vlakbij te gaan eten, all-you-can-eat voor 12$ (+/- €10). We hebben zijn raad opgevolgd en het was de moeite. Het eten was ok maar bij een wandeling door het casino kijk je je ogen uit. Honderden gokspelletjes, zeer veel tafels voor poker, 21'en, ... En hoe noemt dat nog allemaal. Er zat overal volk aan en dat voor een donderdagavond. Het was een lawaai van jewelste en overal flikkerde schermen en lichten. Om zot van te worden. We hadden ons beste beentje voorgezet om toch iets deftig aan te trekken om naar het casino te gaan maar dat was niet nodig, een short, een ongestreken T-shirt en sleffers waren voldoende geweest. We vielen nu harder op als zouden we in onze pyjama naar daar gaan. De mensen die hier rondlopen komen echt voor het gokken, en een deel sociaal leven, en hebben geen behoefte aan de sjieke bedoening van de grote casino's in het centrum. Toch gaan we daar ook eens kijken. Tegen half tien rijden we met de bus richting het echte centrum van Las Vegas, The Strip. Het is er koppenlopen. Heel de wereld is precies daar om te zien en gezien te zorden. Het is één groot geflikker van lichten en muziek. Je wandelt er in of voorbij een reconstructie van het San Marcoplein in Venetië, met de gondels, Brug der Zuchten, de Campanile, ..., het Ceasar Palace waar je in Rome waant, vervolgens kom je langs Parijs met de Eiffeltoren en de Arc de Triomphe en zo gaat het maar verder. Je komt ogen te kort. Kort, zelfs zeer kort, zijn de jurkjes van de meisjes die onderweg zijn naar de nachtclubs. Ik bewonder ze dat ze met hun torenhoge hakken kunnen rondparaderen. Hoewel velen werden vlak voor de nachtclub of het casino gedropt met de limousine. Mannen worden veelvuldig aangesproken of ze geen zin hebben om naar een stripclub te gaan. Jan niet, hoe zou dat komen? Uiteindelijk gaan we toch geen casino binnen om ook eens wat te gokken, maar kiezen ervoor om de bus terug naar onze RV te nemen. Velen dachten zeker nog niet om naar huis te gaan want het was er nog steeds zeer druk. Op een gedeelte van de Strip stond er zelfs nog steeds een file. Ik twijfelde zeer fel om naar de Strip te gaan maar dit circus mag je echt niet missen. Terug op de parking van het casino, waar we waren gaan eten en onze RV nog stond, was het ook nog steeds druk. Hier dachten ze ook nog niet aan terug naar huis gaan. Ze moesten zo maar eens de kans ontlopen om rijk te worden. Viva Las Vegas!